Retouren NL
Wij doen er alles aan om je via onze website te informeren over de artikelen. Mocht een artikel desondanks niet aan je verwachting voldoen, dan kan deze geretourneerd worden. Voor retourneren gelden enkele voorwaarden:
Condities ruilen
Retourneren via bijvoorbeeld PostNL
Adresseer de zending conform instructies in de e-mail, welke je ontvangt na aanmelding van je retour en bied de zending z.s.m. aan bij een postkantoor of servicepunt van PostNL. Bij de afgifte ontvang je een verzendbewijs met daarop een barcode; bewaar dit verzendbewijs totdat je retour door ons verwerkt is.
De kosten voor retour zijn voor eigen rekening (bijvoorbeeld via PostNL).
Wat doet academia-medical.nl met retourzendingen die niet aan bovengenoemde condities voldoen?
Verwerking van je retourzending
Zowel de aanmelding als de ontvangst van je retour wordt door ons per e-mail bevestigd. Het bedrag, na eventuele verrekeningen, van de retouren wordt gecrediteerd.
Bestellen van vervangend artikel bij een retour
Indien je een artikel wenst om te ruilen, verzoeken wij je eerst het te retourneren artikel aan te melden en vervolgens het gewenste artikel te bestellen via de normale bestelprocedure op onze website.
Houd er rekening mee dat de portokosten voor het verzenden van nieuwe artikelen voor jouw rekening komen.
Herroepingsrecht
Je hebt als consument het recht je bestelling binnen 14 dagen na aflevering te herroepen. Je kunt de artikelen welke je wenst te herroepen aanmelden voor retour. Je dient dan te kiezen voor de optie: retourneren op eigen kosten. Je ontvangt dan verdere instructies per mail over hoe je de artikelen aan ons kunt terugsturen. De terugbetaling geschiedt binnen 30 dagen.
Heb je een klacht over een artikel, onze dienstverlening of over (de bezorging van) je bestelling?
Voor het aanmelden van een klacht (of defect) geldt een andere procedure dan voor retourneren van artikelen. Wij verzoeken je om de klacht zo snel mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen, aan ons kenbaar te maken. Dit kan telefonisch (elke werkdag tussen 09.00 en 17.00 uur, +31- (0)85 - 888.1599 of per e-mail service@academia-medical.nl
We reageren zo spoedig mogelijk op je klacht en zullen, in overleg met jou, het probleem zo spoedig mogelijk oplossen. Indien je de klacht per e-mail aan ons kenbaar maakt, verzoeken wij je ordernummer en telefoonnummer te vermelden zodat wij contact met je op kunnen nemen. We hanteren een maximum reactietermijn van 7 werkdagen.