Belangrijke informatie voor klanten

Retourneren NL

Wij doen er alles aan om je via onze website te informeren over de artikelen. Mocht een artikel desondanks niet aan je verwachting voldoen, dan kan deze geretourneerd worden. Je ontvangt een tegoedbon en academia-medical.nl neemt de kosten voor het retourneren (uitsluitend bij terugzending via ons antwoordnummer bij PostNL) voor haar rekening. Je hebt de mogelijkheid om via onze website direct of op een later tijdstip vervangende kleding te bestellen en deze achteraf te betalen met de tegoedbon, welke je ontvangt na ontvangst van je geretourneerde artikelen door academia-medical.nl.

Voor retourneren gelden enkele voorwaarden:

Condities ruilen
- Je kunt retour(en) aanmelden via de optie "retourneren" in je account. In je account kun je aangeven welke artikelen je wenst te retourneren. Na aanmelding van je retouren ontvang je per e-mail informatie over de te volgen procedure, zoals bijvoorbeeld verpakken en de wijze van retourneren.
- De artikelen, moeten per omgaande, doch uiterlijk binnen 14 dagen na aanmelding op het bezorgadres aan ons teruggezonden worden.
- Het te retourneren artikel moet indien rederlijkerwijs mogelijk nog voorzien zijn van labels en in originele verpakking worden geretourneerd en wordt niet teruggenomen indien het artikel 1. gedragen en/of gewassen is, 2. je zelf hebt getracht een gebrek te herstellen, 3. je de gebruiksaanwijzing en/of gebruiksinstructies niet hebt opgevolgd.

Gratis retourneren via PostNL
Adresseer de zending conform instructies in de e-mail, welke je ontvangt na aanmelding van je retour en bied de zending z.s.m. aan bij een postkantoor of servicepunt van PostNL. Bij de afgifte ontvang je een verzendbewijs met daarop een barcode; bewaar dit verzendbewijs totdat je retour door ons verwerkt is.

Indien je geen tegoedbon wenst te ontvangen, dan kun je geen gebruik maken van de kosteloze retourservice. Je hebt dan de mogelijkheid je retour op eigen kosten aan ons te zenden (bijvoorbeeld via PostNL). Kies dan bij het aanmelden van de retour voor retourneren op eigen kosten.

Wat doet academia-medical.nl met retourzendingen die niet aan bovengenoemde condities voldoen?
- Op het moment dat wij een retourzending ontvangen en deze retour komt via PostNL (Postbus 10065, 3505 AB te Utrecht), gaan wij er automatisch vanuit dat je akkoord gaat met creditering van de retouren in de vorm van een tegoedbon van academia-medical.nl. Wij adviseren je het verzendbewijs van PostNL te bewaren in geval van enige discussie in deze.
- Indien je de retourzending bij verzending met PostNL niet (voldoende) frankeert, zijn wij helaas genoodzaakt kosten in rekening te brengen. Het betreft dan de administratiekosten à € 4,95 én de kosten welke ons door PostNL in rekening gebracht worden voor het bezorgen van ongefrankeerde zendingen (vanaf € 14,00). Dit betekent dat deze kosten minimaal € 18,95 zullen bedragen. Deze kosten zullen ingehouden worden op de creditnota van de voor ruiling aangeboden artikelen.
- Retourzendingen, welke buiten de retourtermijn aangeboden worden bij PostNL (Postbus 10065, 3505 AB te Utrecht) of via de reguliere post te laat verzonden worden (datum poststempel is bindend), zullen niet gecrediteerd worden. Deze worden op kosten van academia-medical.nl aan u geretourneerd. Mocht er zich een situatie voordoen waarin je voorziet dat er problemen zouden kunnen ontstaan, neem dan zo spoedig mogelijk contact op met onze klantenservice voor het vinden van een oplossing.

Verwerking van je retourzending
Zowel de aanmelding als de ontvangst van je retour wordt door ons per e-mail bevestigd. Het bedrag van de retouren wordt gecrediteerd in de vorm van een tegoedbon. Dit uitgezonderd bestellingen welke op eigen kosten geretourneerd worden; in dit geval wordt het bedrag van de retouren verrekend op de factuur van de acceptgiro of incasso dan wel teruggestort. De tegoedbon wordt uitgegeven door academia-medical.nl, is onbeperkt geldig en kan online gebruikt worden om een openstaande bestelling (gedeeltelijk) te voldoen óf bij je eerstvolgende bezoek aan academia-medical.nl verzilverd worden. Indien je gehele bestelling retour komt, wordt het volledige aankoopbedrag inclusief verzendkosten aan je gecrediteerd.

Bestellen van vervangend artikel bij een retour
Indien je een artikel wenst om te ruilen, verzoeken wij je eerst het te retourneren artikel aan te melden in je account en vervolgens het gewenste artikel te bestellen via de normale bestelprocedure op onze website.
Zodra je een retour hebt aangemeld in je account, ontvang je per e-mail een bevestiging met een retournummer. Plaats je nieuwe bestelling en kies de betaalwijze "te ontvangen waardebon i.v.m. retourzending".Zodra je retour door ons is verwerkt, kun je de ontvangen waardebon verzilveren op deze bestelling door in te loggen op je account. Kies dan voor "bestelling betalen".
Vervolgens verzilver je de waardebon en kies je voor het (eventueel) resterende bedrag opnieuw een betaalwijze. Je ontvangt een bevestiging van de verrekening van de waardebon per e-mail, waarin tevens het resterende openstaande bedrag zal worden vermeld. Houd er rekening mee dat de portokosten voor het verzenden van nieuwe artikelen voor jouw rekening komen.

Herroepingsrecht
Je hebt als consument conform artikel 6 t/m 8 van onze algemene voorwaarden het recht je bestelling binnen 14 dagen na aflevering te herroepen. Je kunt de artikelen welke je wenst te herroepen aanmelden voor retour. Je dient dan te kiezen voor de optie: retourneren op eigen kosten, stempels vervallen en geld retour. Je ontvangt dan verdere instructies per mail over hoe je de artikelen aan ons kunt terugsturen. Indien het de gehele bestelling betreft wordt de bijdrage in de verzendkosten ook aan je gecrediteerd. De terugbetaling geschiedt binnen 30 dagen.

Heb je een klacht over een artikel, onze dienstverlening of over (de bezorging van) je bestelling?
Voor het aanmelden van een klacht (of defect) geldt een andere procedure dan voor retourneren van artikelen. Wij verzoeken je om de klacht zo snel mogelijk, doch uiterlijk binnen twee maanden, aan ons kenbaar te maken. Dit kan telefonisch (elke werkdag tussen 09.00 en 17.00 uur, +31 (0)30-8080161) of per e-mail (service@academia-medical.nl).

We reageren zo spoedig mogelijk op je klacht en zullen, in overleg met jou, het probleem zo spoedig mogelijk oplossen. Indien je de klacht per e-mail aan ons kenbaar maakt, verzoeken wij je ordernummer en telefoonnummer te vermelden zodat wij contact met je op kunnen nemen. We hanteren een maximum reactietermijn van 7 dagen.